Na ruim tien jaar samenwerking heeft Cindy van Esseveldt, Manager IT & Facility bij Trixxo, een duidelijke boodschap voor Easyflex: "Laat zien wat je in huis hebt."
In een openhartig gesprek met Alexandra Gouda, Marketing & Communicatie manager bij Easyflex, deelt Cindy haar ervaringen en vertelt ze hoe de recente ontwikkelingen bij Easyflex haar vertrouwen in de toekomst hebben versterkt.
Cindy werkt al 13 jaar in de uitzendbranche, waarvan ruim 10 jaar met Easyflex. "Ik heb 10 jaar zelf uitgezonden en daarna de switch gemaakt naar projectmanager IT. Langzaam is daar van alles bijgekomen en nu ben ik manager IT & Facility. Daarnaast ben ik ook deels verantwoordelijk voor marketing," vertelt ze.
Haar rol als centraal aanspreekpunt binnen Trixxo voor alles wat met administratieve processen en Easyflex te maken heeft, geeft haar een uitstekend beeld van wat er speelt. "Alle relevante ontwikkelingen rol ik uit binnen onze organisatie en zorg ervoor dat ze worden opgevolgd. Vragen vanuit de organisatie proberen we eerst binnen het team op te lossen. Lukt dat niet, dan kom ik bij jullie."
Anderhalf jaar geleden sprak Cindy Mark aan in de wandelgangen: "Jullie moeten stoppen met alles te verstoppen. Als je weet waar het zit, dan kun je het vinden, maar jullie maken het de gebruiker niet makkelijk."
Ze merkte op dat Easyflex mooie ontwikkelingen doormaakte, maar dat klanten daar pas van hoorden als het klaar was. "Dan krijgen we een release note en denken we: “Dit is super, maar zijn ze hier nu eigenlijk wel trots op of niet.'"
Cindy benadrukte het belang van meer naar buiten treden: "Zodat wij ook weten waar jullie mee bezig zijn en welke ontwikkelingen eraan komen. Soms zoeken wij iets bij een andere partij, terwijl jullie er al mee bezig zijn."
Tijdens een recente ontmoeting met Mark Remie (directeur Easyflex) en Tim Reniers werd Cindy meegenomen in de ontwikkelingen en filosofie achter Easyflex: "Dat Easy ook echt easy moet zijn."
Voor Trixxo komt dit precies op het juiste moment. "Wij zijn continu bezig met hoe we met evenveel mensen méér werk kunnen verzetten. De ontwikkelingen die jullie nu doen dragen daar echt aan bij, zoals het stukje automatiseren. Onze hele backoffice werkt met Easyflex, dus als we dat kunnen vereenvoudigen, is dat fantastisch. We hopen dat de frontoffice daardoor meer plaatsingen kan doen en we groei kunnen realiseren zonder het backoffice team uit te breiden."
Op de vraag welke ontwikkelingen of verbeteringen haar het meest hebben verrast, antwoordt Cindy: "Vooral de automatiseringen en dat jullie bezig zijn met data-gestuurde processen. Wij worden steeds meer een data-gedreven organisatie en dat helpt enorm. Het scheelt tijd, maakt processen efficiënter en zorgt ervoor dat we allemaal naar hetzelfde kijken. Minder foutgevoeligheid en meer controle is heel waardevol."
Ook het stukje planning voor arbeidsmigranten is belangrijk voor Trixxo: "Daar zaten we vast en nu ontwikkelen jullie echt precies wat wij nodig hebben. Dat helpt enorm!"
Cindy is eerlijk over haar eerdere twijfels: "Ik moet zeggen dat ik een tijdje terug twijfelde over onze toekomst met Easyflex. Is het voldoende schaalbaar en kan het aan onze vraag blijven voldoen. Maar de laatste maanden zie ik echt een enorme omslag. Jullie zijn je bewust van de ontwikkelingen die nodig zijn."
Ook voelt Cindy de oprechte betrokkenheid. “Jullie maken echt contact met de klant en gebruiker en zijn oprecht geïnteresseerd in de behoeften van de klant. Dat merken we doordat we verschillende specialisten spreken, betrokken worden bij ontwikkelingen en ook nieuwe functionaliteiten kunnen testen als pilot partner, zoals bijvoorbeeld jullie CAObot. Dat geeft ontzettend veel vertrouwen.”
Een van de sterkste punten van Easyflex is volgens Cindy de mogelijkheid om software steeds meer aan te passen aan eigen bedrijfsprocessen. "Wat ik zo waardevol vind aan Easyflex is dat we niet vastzitten in standaard werkwijzen, maar echt steeds meer onze eigen processen kunnen inrichten," vertelt ze. "We hebben specifieke behoeften, zoals voor onze arbeidsmigranten, en daar ontwikkelen jullie nu precies wat we nodig hebben. Die flexibiliteit maakt voor ons het verschil."
Voor Easyflex, dat sinds september met Alexandra Gouda een nieuwe impuls aan marketing en communicatie geeft, is dit gesprek een bevestiging van de ingeslagen weg. Zoals Alexandra aan het begin van het gesprek al aangaf: "We mogen wel meer trots uitstralen en wat minder bescheiden zijn. Daar ben ik graag kartrekker in. We staan stap voor stap steeds meer in de spotlight en laten steeds meer zien wat we kunnen. En dat zijn hele mooie ontwikkelingen, die ook nog eens samen met de gebruiker worden gemaakt. Zodat het écht easy wordt.”
Trixxo, met inmiddels 15 vestigingen en een landelijke operatie, en Easyflex, willen graag de jarenlange samenwerking voortzetten en gaan beiden voor een ambitieuze groei.
Uit het gesprek kwamen de volgende inzichten naar voren.
Cindy van Esseveldt - Trixxo
Ook benieuwd naar de ontwikkelingen van Easyflex? Wat is nieuw, wat zijn de must haves en hoe ziet de roadmap eruit?