Al bijna 15 jaar versterken Easyflex, Carrière Uitzendbureau en HappyNurse elkaar. De samenwerking is na al die jaren alleen maar krachtiger.
Carrière Uitzendbureau en HappyNurse, actief in de sectoren productie, logistiek en gezondheidszorg, zijn jaar op jaar snelgroeiend met een gezamenlijke omzet van meer dan 400 miljoen euro. Het zijn unieke opdrachtgevers. Aandeelhouder Marcel Slaghekke in gesprek met Mark Remie.
Een samenwerking zo langdurig als deze verdient een stevige terugblik. Marcel: “Wat mij betreft komen er nog minimaal 10 jaar bovenop de huidige 15 jaar waarin we al samenwerken. Het zegt veel dat Easyflex al jaren betrokken is bij Carrière Uitzendbureau en HappyNurse. Vanaf de eerste uitzendkracht in 2010 en de eerste verloning tot nu werken we onafgebroken samen.”
“Onze vraag is al jaren complexer dan die van een gemiddeld uitzendbureau. We hebben het over internationale vraagstukken waarbij we rekening moeten houden met mensen, maar ook auto’s en huisvesting. Of neem HappyNurse, daar zenden we flexwerkers uit per dienst, korte plaatsingen dus. Daar hoort dan weer een heel uniek verloningssysteem bij. Dat vraagt om een complete aanpak. Voor onze kleinste van de 70 vestigingen biedt Easyflex een totaalpakket, en op onze grotere (inhouse) locaties sluit Easyflex naadloos aan op andere plan- en tijdregistratie systemen.”
Mark: “Voor ons zijn Carrière Uitzendbureau en HappyNurse het soort opdrachtgevers waar je als leverancier beter van wordt. Ze stellen eisen waarmee ze ons uitdagen anders naar onze dienstverlening te kijken en onszelf te blijven uitdagen. Precies zoals het voorbeeld van HappyNurse wat Marcel noemt. Daar spelen wij met een unieke oplossing op in. Zo worden we beter van elkaar.”
In een eerder artikel zei Marcel al eens: ‘Het gaat er in de flexbranche om dat je de juiste kandidaten op de juiste tijd bij de juiste opdrachtgever krijgt’, ter illustratie van de onveranderde kern van de verder ontzettend beweeglijke flexbranche. Nu licht hij toe hoe de samenwerking met Easyflex eraan bijdraagt dat die kerntaak zo goed mogelijk uitgevoerd kan worden.
Marcel: “We zijn al 15 jaar in ontwikkeling, want de vraag van de opdrachtgever verandert. Dit maakt dat de digitale instroom en afhandeling voor ons anders is. Tegelijkertijd willen we onder andere ook een plek zijn in de winkelstraat waar iedereen binnen kan komen lopen om zijn of haar cv achter te laten. Op die dynamiek spelen we met onze franchises in. Zo is Carrière Uitzendbureau in staat om via haar buitenlandse netwerk grote volumes arbeidsmigranten per dag op locatie te krijgen.”
Als CEO van Easyflex ziet Mark ook de veranderingen en toenemende complexiteit voor uitzendbureaus. “Verloning van de uitzendkracht op zich is niet moeilijk. Dat kun je zelfs in een spreadsheet regelen. Maar hoe dynamischer en complexer de wet- en regelgeving voor het uitzendbureau wordt, hoe groter de kans op correcties. Met bijna 10.000 verloningen per week wil je natuurlijk niet handmatig corrigeren. Dat voorkom je met betrouwbare software. Fout of niet kunnen verlonen is ‘killing’ voor een uitzendbureau. Dat risico wil je afdekken. Net als de kans dat je niet volledig voldoet aan wet- en regelgeving.”
Een van de sterkste punten van Easyflex is volgens Cindy de mogelijkheid om software steeds meer aan te passen aan eigen bedrijfsprocessen. "Wat ik zo waardevol vind aan Easyflex is dat we niet vastzitten in standaard werkwijzen, maar echt steeds meer onze eigen processen kunnen inrichten," vertelt ze. "We hebben specifieke behoeften, zoals voor onze arbeidsmigranten, en daar ontwikkelen jullie nu precies wat we nodig hebben. Die flexibiliteit maakt voor ons het verschil."
Voor Easyflex, dat sinds september met Alexandra Gouda een nieuwe impuls aan marketing en communicatie geeft, is dit gesprek een bevestiging van de ingeslagen weg. Zoals Alexandra aan het begin van het gesprek al aangaf: "We mogen wel meer trots uitstralen en wat minder bescheiden zijn. Daar ben ik graag kartrekker in. We staan stap voor stap steeds meer in de spotlight en laten steeds meer zien wat we kunnen. En dat zijn hele mooie ontwikkelingen, die ook nog eens samen met de gebruiker worden gemaakt. Zodat het écht easy wordt.”
Trixxo, met inmiddels 15 vestigingen en een landelijke operatie, en Easyflex, willen graag de jarenlange samenwerking voortzetten en gaan beiden voor een ambitieuze groei.
Natuurlijk prijken Carrière Uitzendbureau en HappyNurse als mooie naam in de klantenportefeuille van Easyflex, maar zoals zij geholpen worden door onze software, zo helpen zij Easyflex aan waardevolle, nieuwe inzichten.
Mark: “We hebben in de jaren een naam opgebouwd in verlonen in de uitzendbranche met een platform waar je van alles aan kunt koppelen. Daarmee kunnen we opdrachtgevers zoals Carrière Uitzendbureau en HappyNurse jarenlang blij maken. Maar als softwareontwikkelaar kun je niet altijd bedenken wat uitzendbureaus nodig hebben. Daar ervaren wij enorme meerwaarde in onze nauwe samenwerking. Als we de benodigde oplossing nog niet hebben, dan gaan we die maken.”
Marcel: “Dit hebben de mensen van Easyflex al meermaals bewezen. Ze creëren wat wij nodig hebben en bouwen dat zodat we het kunnen combineren met andere, bestaande tools die wij al gebruiken. We zijn samen gegroeid tot de bedrijven die we nu zijn. Ik weet dat ik blind kan vertrouwen dat Easyflex levert.”
Uit het gesprek kwamen de volgende inzichten naar voren.
Marcel Slaghekke - Carrière Uitzendbureau